سلام علیکم
سالیان درازی است که یزد با نام دارالعباده و دارالعلم شناخته می شود بویژه این زمان که با عنایت حضرت احدیت آزادانه و پرغرور دل به آستان حاکمیت ولایت فقیه در قالب زیبای جمهوری اسلامی سپرده است.
این افتخار از پس سالها و قرنها عبادت خالصانه، ارادت و خدمت صادقانه اجداد، پدران و مادرانمان به پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) و اولی الامر حاصل شده است. ما مردمان زادگاهی هستیم که مادران نسل اندر نسل راه رفتن را با ذکر یا علی به فرزندانشان آموختند. پدران در کودکی فرزندانشان را پشت سر علمای دین با نماز آشنا کردند و از کودکی لباس عزای ائمه معصومین بویژه اباعبدالله الحسین (ع) را زیبنده تنمان نمودند و دعای فرج حضرت صاحب الامر (عج) را ورد زبانمان کردند.
ما مردم دیاری هستیم که نمازشان را به صالحان و پاکانی کم نظیر اقتدا کردند و با بیانات آنان اعیاد حضرات معصومین و عزای آن بزرگواران را با شکوه و شایسته آنان برگزار نمودند.
صالحانی چون حضرت آیت الله حائری یزدی، حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه چهره تقوا و پرهیزگاری ، حجه السلام والمسلمین وزیری مؤسس کتابخانه وزیری و خطیب توانا مبارز نستوه شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره)، عارف وارسته حضرت آیت الله خاتمی (ره) و حضرات آیات حاج سید محمد، سید جواد مدرسی و حاج شیخ محمود علومی و یادگار آن عزیز سفر کرده، فقید سعید حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی.
اینک که در این ماه عزیز و پرفیض شعبان بار دیگر تاریخ، آزمون ولایت را در خطه مردم شهید پرور و ولایتمدار استان یزد به اجرا گذاشت. خداوند منان را شاکریم که شأن علم و فقاهت و مردم داری را با تشییع و تدفین وصف ناپذیر و حضور در مراسمهای مختلف در سطح استان برای یادگار شهید محراب، شادروان حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی (ره) بوضوح گرامی داشتیم.
بسیار سپاسگذاریم که شما مردم قدرشناس، متدیّن و متعهد استان یزد وظیفه قدرشناسی و تکریم و تجلیل از عالم متواضع دینی، مردم دار، صبور و با متانت را به خوبی به نمایش گذاشته و منظر زیبایی از ولایت مداری و احترام به خدمتگذاری را بر صفحات زرین افتخارآمیز این دیار رقم زدید.
در پایان از فرد فرد شما برادران و خواهران با ایمان در سراسر استان یزد و از قاطبه علما و روحانیون بزرگوار بویژه مراجع محترم تقلید، حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات، بیوت حضرات آیات مدرسی، ابوترابی، نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله وافی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و مدیران بزرگوار استان،میهمانان گرانقدر استانها، نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و امنیت استان ، اقشار مختلف مقیم یزد اعم از آذربایجانی ها و کربلایی های مقیم، هیئت های مذهبی استان و نیز همراهی های اقلیتهای دینی، بازاریان و کسبه که حقیقتاً نمونه بارز پاسداشت اتحاد و انسجام اسلامی می باشد. توفیقات، سعادت و سلامتی روز افزون همه سروران را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم اروحنا له الفداه در این تعظیم شعائر دینی از خداوند منان مسئلت نموده و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بیوت مکرّم آیت الله روح الله خاتمی و شهید آیت الله صدوقی، بویژه خانواده و فرزندان معزّز حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد بالاخص یادگار آن عزیز جناب حجه الاسلام محمد صدوقی خواهانیم. خداوند کریم به همه عزت و سربلندی عطا فرماید. انشاالله
ستاد نماز جمعه شهریزد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا